Champion

Champion

 
Job Base: Monk
Job Type: 2-2 Transcendent
Changes At: Juno
Number of Skills: 21
Total Skill Points: 194
Total Quest Skills: 3
Job Bonuses
STR AGI VIT INT DEX LUK
+9 +9 +7 +7 +10 +3

Содержание

Описание

Изображения

Квест на получение профессии

Квест на получение профессии смотрите на этой странице.

Дерево умений

Умения

Palm Push Strike



Требования: Iron Hand Ур. 7, Call Spirits Ур. 5
Класс: Атакующий
Макс. уровень: 5
Расход SP: 2*Уровень Навыка
Объект: Враг
Дальность: Вблизи
Время каста: Мгновенно
Задержка: 0.3 сек
Описание: Сильно ударяет противника ладонями. Существует задержка в одну секунду перед тем, как противнику будет нанесен урон.
Этот удар также отталкивает противника назад на 3 клетки (во время ГВ отталкивание не работает).
Может применяться только в состоянии Энергетического Взрыва.
[Уровень 1] : ATK +300%
[Уровень 2] : ATK +400%
[Уровень 3] : ATK +500%
[Уровень 4] : ATK +600%
[Уровень 5] : ATK +700%

Tiger Knuckle Fist



Требования: Iron Hand Ур. 5, Call Spirits Ур. 5, Triple Attack Ур. 5, Combo Finish Ур. 3
Класс: Атакующий
Макс. уровень: 5
Расход SP: 2 + 2*Уровень Навыка
Объект: Враг
Дальность: Вблизи
Время каста: Мгновенно
Задержка: (1.3 - [(AGI*0.004) - (DEX*0.002)]) сек
Описание: Может использоваться сразу после Финального Удара.
Противник на короткое время обездвижен.
Расходует 1 Энергетическую Cферу.
[Level 1] : ATK +140%, шанс обездвижить 20%
[Level 2] : ATK +240%, шанс обездвижить 30%
[Level 3] : ATK +340%, шанс обездвижить 40%
[Level 4] : ATK +440%, шанс обездвижить 50%
[Level 5] : ATK +540%, шанс обездвижить 60%

Chain Crush Combo



Требования: (Monk) Iron Hand Ур. 5, Call Spirits Ур. 5, Dodge Ур. 5, Triple Attack Ур. 5, Chain Combo Ур. 3, Combo Finish Ур. 3,
(Мистик) Удар Тигра Ур. 2
Класс: Атакующий
Макс. уровень: 10
Расход SP: 2 + 2*Уровень Навыка
Объект: Враг
Дальность: Вблизи
Время каста: Мгновенно
Задержка: Ур. 1-5 0.8 сек, Ур. 6-10 1 сек
Описание: Может использоваться сразу после Финального Удара или Удара Тигра.
После этого Удар Тигра нельзя использовать в комбо, но Азуру можно.
Противник на короткое время обездвижен.
Расходует 1 Энергетическую Cферу.
Самое длинное комбо для мистика - Triple Attack -> Chain Combo -> Combo Finish -> Tiger Knuckle Fist-> Chain Crush Combo -> Aзура
Задержка уменьшается в зависимости от AGI и DEX.
[Level 1] : ATK +500%
[Level 2] : ATK +600%
[Level 3] : ATK +700%
[Level 4] : ATK +800%
[Level 5] : ATK +900%
[Level 6] : ATK +1000%
[Level 7] : ATK +1100%
[Level 8] : ATK +1200%
[Level 9] : ATK +1300%
[Level 10] : ATK +1400%

Dangerous Soul Collect



Требования: Call Spirits Ур. 5, Absorb Spirits Ур. 1, Critical Explosion Ур. 5
Класс: Вспомогательный
Макс. уровень: 1
Расход SP: 20
Объект: На себя
Время каста: 2 сек
Длительность: 600 сек
Описание: Вызывает 5 Энергетических Сфер.
С помощью Дзена можно восстанавливать себе SP, ибо его использование затрачивает 20 SP, а поглощение сфер дает 7 x 5 = 35 SP. Также этот навык можно использовать в течении 5 минут после Азуры.

Квестовые умения

Каст соуллинкера

Внимание! Вы можете помочь проекту, если добавите свой текст для данного подраздела.

Бонусы

Stat\Amount +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
STR 1 9 17 27 37 48 59 65 66  
AGI 4 12 20 21 29 45 52 62 70  
VIT 3 15 24 39 42 58 68      
INT 2 11 33 47 56 64 69      
DEX 6 16 22 30 38 44 50 53 60 67
LUK 13 34 46              

Вооружение

Внимание! Вы можете помочь проекту, если добавите свой текст для данного подраздела.

Доспехи

Внимание! Вы можете помочь проекту, если добавите свой текст для данного подраздела.

Популярные билды

Most players cut their VIT points to have more INT specifically SP count and regen. Because of this, HP-wise and character endurance against VIT dependent status ailments brings many problems thus limiting effectiveness. Area effect skills like the Dancer class' Dazzler will surely bring trouble; not only will it stun you most of the time but the ailment'effect duration also lengthens. Players with this stat build are always in a do or die situation. Although Frenzy Lord Knights can be dealt with Root, targeted skills like HSCR will easily bring you down.

On the other hand, players that prioritize VIT will not suffer as much as the build above, but Guillotine Fist'damage is affected. This is mostly noticeable in WoE since Guillotine Fist damaged is reduced by -40%. GR and high HP characters will bring this build to the test with higher difficulty. Thanks to skills like Occult Impaction and Raging Palm Strike the class can somehow overcome this problem.

STR/DEX PvP

  • STR: 100-120
  • AGI: 1
  • VIT: 40-60
  • INT: 1+
  • DEX: 110-130
  • LUK: 1

Weapons: Carded Mace

Common Monk and Champion bread and butter build. This is also usable in WoE, but there is an another build that can be used in WoE that is able to kill players wearing Ghostring Armor more effectively.

This stat build is the most flexible and dubbed superior over the other since this combination will further more exploit the flexibility of the Champion class. There'no need to rely on Guillotine Fist alone; because of the DEX amount, Throw Spirit Sphere and Occult Impaction are insanely fast. Disabling other Monk class characters is also possible due to the reduced cast time of Spiritual Sphere Absorption. INT is not at all required, but merely a preference.

STR/DEX/VIT WoE

  • STR: 110-120
  • AGI: 1
  • VIT: 50+-70
  • INT: 10-30+
  • DEX: 90-120
  • LUK: 1

Weapons: Carded Mace

A made to survive Monk and Champion build suitable for WoE under precasts and Dazzler spams. The main difference between WoE and PvP builds is more INT to kill Ghostring armor users, 60 VIT - often 10 more VIT than most PvP Champions - and 120 STR which is sometimes also 10 more than found on PvP Champions. The DEX needs to stay relatively high so Guillotine Fist will not be interrupted during WoE, but STR, VIT and INT are now more important in the WoE scene.

The VIT allows for easy Snapping through precasts during WoE.

STR/INT MVP

  • STR: 120+
  • AGI: 1
  • VIT: 1-50
  • INT: 90+
  • DEX: 40-75
  • LUK: 1

Weapons: Carded Mace

Made to exploit the SP and STR of a Champion, this build'primary objective is damage only. Usually combined with Lex Aeterna, MVPs with HP lower than 300-400k will kneel.

Other than MVPing, this build can also be used in WoE for defense against Ghostring Armor wearing players. Don't be suprised however if this build cannot get a single Guillotine Fist off during WoE due to the cast being interrupted or being killed before the cast time completes. PvP effectiveness is even more doubtable since DEX is not prioritized in this build.

A Phen Card compounded clip or Morpheus'Equip Set is a must for MVPing with this build.

STR/AGI Combo

  • STR: 100-120
  • AGI: 80-100
  • VIT: 20-50
  • INT: 30-60
  • DEX: 40-75
  • LUK: 1

Weapons: Knuckles

Mostly made for solo leveling fun, this build'aim is not the Guillotine Fist damage, but the ASPD and massive combo skill damages.

AGI and STR is prioritized for higher damage per second, INT is for SP regen and count while DEX is for Hit or even Guillotine Fist cast time if one plans to have it.

Regardless of its PvM approach, this stat combination could also compete with the other builds and thus Full Combo-Asura builds are born which fuses the most damaging combo skills and Guillotine Fist.

Full Combo-Asura builds are flashy due to their ability to chain almost all combos to Guillotine Fist.

See below for the combo possibilities.

  • Trifecta Blow => Quadruple Blow => Raging Thrust => Guillotine Fist
  • Trifecta Blow => Quadruple Blow => Raging Thrust => Chain Crush Combo
  • Trifecta Blow => Quadruple Blow => Raging Thrust => Chain Crush Combo => Guillotine Fist
  • Trifecta Blow => Quadruple Blow => Raging Thrust => Glacier Fist => Chain Crush Combo

Прокачка

Внимание! Вы можете помочь проекту, если добавите свой текст для данного подраздела.

ASPD

Внимание! Вы можете помочь проекту, если добавите свой текст для данного подраздела.

Полезные ссылки

Таблица для получения опыта


Комментарии к статье

Эти комментарии к статье были добавлены посетителями сайта. Все замечания будут обязательно внесены в саму статью, а комментарии - удалены.

Всего найдено комментариев : 3

Nimoris 27.03.2012 11:41:08 : Мой личный билд по Комбо чампу!
STR:88+42 (с учётом еды)
AGI:83+34 (с учётом еды)
VIT:44+8
INT:25+18
DEX:39+21
LUK:1+4

MyKingLir 28.11.2011 11:34:05 : Spirit of Monk
Пререки: нет
1) Raging Trust становится сплэш-атакой в зоне 5х5 с центорм под ногами у монка.
2) Уменьшается сп, потребляемое комбами (хз насколько)
3) Сп регенерится при включенном Fury
Так себе, разве что занятная перспектива дать монку-дашеру сплэш атаку, кастет с савадж бэйби либо стунер и отправить в центр вражеского дефа.

Максим 24.06.2011 21:32:54 : Прокачка
1-40:для этого вам нужен друг как минимум прист-
в пайоне заходим в правый нижний порт и сливаем там спор(нужен хороший даггер)
40-65:(профу брать не нужно идем новисом качаем тоа статы)-
в пайоне в нижний порт,в любой из правых нижних
там мы встречаем волков сливаем до 65 лв (профу не брать иначе качь не получится)и берем 1 профу
(?-?):сдесь докачиваем и берем 2 профу (докачивать не на волках запаритесь)- потом качаем и берем улутшиную

Последнее изменение данной страницы было: 03.04.2009
Просмотров данной статьи: 83316

Рекламное место свободно

Система Orphus